czwartek, października 19, 2017

Wycieczkowy maraton klasy III a, czyli kto pracuje i oszczędza ten ma!!!

Nadszedł ostatni miesiąc roku szkolnego 2015/2016. W naszej klasie III a, razem z panią Olą Meller i Kasią Wierzelewską spędziliśmy trzy, cztery, a niektórzy nawet pięć niezapomnianych lat. Teraz nadszedł czas podsumowań i wspólnych wyjazdów, które dzięki pracowitości uczniów i rodziców były całkowicie darmowe - opłacone z naszych, uzbieranych podczas licznych kiermaszów funduszy. Zatem ruszamy w drogę trasą wycieczkowego maratonu, którym kończymy naszą wspólną wczesnoszkolną drogę.
18 maja – Witaj RWĄCA RZEKO!!!
Wyjazd na basen to chyba najbardziej wyczekiwana przez uczniów naszej klasy wycieczka! W wągrowieckim Aquaparku tego ranka oj działo, się działo! Zjazdy na zjeżdżalni, nurkowanie, wyścigi po piłkę, odmaczanie w jacuzzi z bąbelkami, no i przepływanie rwącą rzeką!!! Radości i śmiechom nie było końca. Nawet nasza najmłodsza i najniższa koleżanka Monika przełamała strach i popłynęła… Najlepsi pływacy próbowali sił na głębokim basenie pod czujnym okiem ratowników i wychowawczyń. Wróciliśmy cali i zdrowi oraz bardzo zadowoleni!

25 maja – ŚLADEM KOPERNIKA W MIEŚCIE PIERNIKA!
Razem z panią Anią Basińską i klasą III b oraz koleżankami z III c wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Torunia. Pogoda była piękna! Na miejscu powitała nas przesympatyczna pani przewodnik. Najpierw czekał nas rejs statkiem po Wiśle, potem spacer brzegiem wzdłuż murów obronnych, następnie wizyta w zamku krzyżackim i przerażająca sala śmierci – Kacprowi omal serce z piersi nie wyskoczyło! Potem piekliśmy własne pierniki w Muzeum Toruńskiego Piernika i zwiedzaliśmy cały gmach. Wreszcie nadszedł czas na obiadek: pyszna zupa pomidorowa, którą pochłonęły nawet niejadki i mięsko z ziemniaczkami oraz surówką pokrzepiło ciała na dalsze atrakcje wycieczki. Po obiedzie ruszyliśmy do Planetarium, gdzie w wygodnych fotelach odbyliśmy niezwykłą kosmiczną podróż po galaktyce. Oczywiście po sutym obiadku w pozycji półleżącej co niektórym przytrafiła się drzemka… ale ciii!!!... w ciemności nikt nie zauważył! A już największą frajdą była wizyta w Geodium – wszystkiego można było dotknąć, przetestować, nacisnąć, sprawdzić. Wiemy już jacy ludzie mieszkają w różnych rejonach świata, jak powstają tornada, do czego służy energia słoneczna, jak kształtowały się kontynenty, jak działa elektrownia wiatrowa i wiele, wiele innych rzeczy. Na koniec na Rynku Staromiejskim przed pomnikiem Mikołaja Kopernika zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie i zakupiliśmy kilka drobiazgów. Jak to podsumował jeden uczeń z naszej klasy- była to najwspanialsza wycieczka w moim życiu! Ogromne podziękowania należą się rodzicom, którzy wsparli nasz wyjazd jako opiekunowie: pani Małgorzacie Wiśniewskiej i panu Maciejowi Mischowi, którzy dbali o całą grupę jak o własne dzieci! Dziękujemy!
2 czerwca – Dzień Mamy na Ranczu w Dolinie
Kolejny Dzień Mamy w naszej klasie – jak zawsze nietuzinkowy. Tym razem niczym kowboje wyruszyliśmy do Rancza w Dolinie w Dąbrówce kościelnej, gdzie w malowniczym plenerze spędziliśmy czas z kochanymi mamusiami. Najpierw wspólna zabawa na powitanie, potem piosenka, wiersz i taniec z pomponami, aż w końcu listy pisane w sekrecie, które wywołały potoki łez. Dowiedzieliśmy się o mamach ciekawych rzeczy: która lubi „Na Wspólnej”, a która zupę warzywną, która najpiękniej czesze włosy, a która ma złote serce i morze cierpliwości. Potem wręczyliśmy własnoręcznie wykonane prezenty. Następnie przeszliśmy na zewnątrz, gdzie czekało rozpalone ognisko i kiełbaski do smażenia, za zakup których dziękujemy pani Wiśniewskiej. W tym samym czasie kolejne osoby szalały już pod bacznym okiem pana instruktora na kładach. Łasuchy mogły też liczyć na pyszności z przepysznej spiżarni pani Ewy Maciuszek, która gzikiem, ogórkami, papryką i sałatką wzbogaciła nasze menu. Wiejski chleb zakupiła pani Woźniak, a ze smalcem domowego wyrobu pani Kasi Wierzelewskiej smakował wprost wybornie! Na deser mamy upiekły pyszne ciasta, a pani Ania Urban jak zwykle przygotowała słodką niespodziankę. Potem nadszedł czas na zabawy – kalambury rozbawiły nas do łez, zwłaszcza, gdy pani Ola zamiast kategorii podała rozwiązanie. Na koniec, żeby zgubić choć trochę kalorii zatańczyliśmy dwa tańce z mamami. Naprawdę są wśród nich prawdziwe taneczne talenty. Wszyscy bawili się świetnie, a ten niecodzienny Dzień Mamy na długo utkwi w naszej pamięci!
9 czerwca – Wizyta w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gnieźnie
Mama Zosi - pani Aneta Żybura jest wykładowcą na kierunku pielęgniarstwo. Za jej pośrednictwem zostaliśmy zaproszeni i ugoszczeni słodkim poczęstunkiem w murach PWSZ w Gnieźnie. Nasza klasa została podzielona na dwie grupy i po kolei każda grupa mogła zwiedzić sale wykładowe z profesjonalnym wyposażeniem medycznym, potrzymać na rękach fantom wcześniaka, obejrzeć salę chirurgii, a nawet wczuć się w rolę odwiedzającego starsze osoby wolontariusza – Dominik pocieszał fantom starszej pani bardzo przekonująco „Nie martw się babciu, wszystko będzie dobrze!” Potem dzieci uczestniczyły w bardzo ciekawie przygotowanym kursie pierwszej pomocy, w czasie którego mogły liczyć na pomoc sympatycznych studentek pielęgniarstwa. Dowiedzieliśmy się jak zachować się podczas ataku psa, pszczoły, jak pomóc osobie z krwotokiem nosa, jak bandażować rany nóg, rąk i głowy. Dzięki uprzejmości pani Anety każde dziecko miało szansę poćwiczyć masaż serca, sprawdzić swoje tętno czy zadać pytanie na interesujące go tematy medyczne. Dzięki takim zajęciom zachęcamy dzieci do pomocy innym i uczymy wielu przydatnych zachowań. Praktyczne warsztaty na pewno utkwią w pamięci lepiej niż nie jeden teoretyczny wykład. Dziękujemy!!!
Wyjazd do Gniezna zakończyliśmy w McDonalds – każdy wybrał zestaw Happy Meal wg swojego uznania, oczywiście za darmo! Nie wszyscy uczniowie naszej klasy mają możliwość odwiedzania tej restauracji, więc posiłek w gronie kolegów z klasy był tym smaczniejszy!

Dotarliśmy już do mety naszego wycieczkowego maratonu. Dzięki wspólnej pracy mogliśmy umożliwić każdemu dziecku z naszej klasy udział w wyjazdach i przeżycie niezapomnianych chwil. To także kres naszej wspólnej nauki i zabawy, czasami wylanych łez, konfliktów, jak i radosnych momentów codziennego przebywania razem w murach szkoły! Kto wie, może po wakacjach znów spotkamy się w jednej klasie?... ale nie będzie to już klasa III a. Dziękujemy za wszystko i obiecujemy, że… NIE ZAPOMNIMY!!!

Oprac. Katarzyna Wierzelewska

NJU
Dzisiaj jest: Czwartek
19 Października 2017
Imieniny obchodzą
Ferdynand, Fryda, Pelagia, Pelagiusz,
Piotr, Siemowit, Skarbimir, Toma,
Ziemowit

Do końca roku zostało 74 dni.
Zodiak: Waga
  • Galeria Szkoły

Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter